Bygglov och samråd

Förra veckan var bygglovet klart och i fredags var vi på kommunen för samråd.
Det var byggnadsingenjören, vi och vår KA.
Det var avklarat på 45 min och vi fick ett muntligt startbesked som kommer skriftligt så snart de hinner.

Bra var att vi får sätta ut huset själva samt bestämma höjd. Konstigt var att vi måste ha en handikappramp ut från altanen vid slutbesiktning. Jag kan förstå att man ska kunna visa att det finns möjlighet att bygga en, men att faktiskt bygga en bara för att är lite udda.

Jag har även mailat fram och tillbaka med våran säljare då jag letar efter anslutningspunkter för el och VA. Det första svaret jag fick var att titta i flik 7, flik 11, flik 15 och flik 19 i kundpärmen.
Jag blev dock inte klokare då flik 7, 15 och 19 var tomma. Flik 11 handlade om utvändig målning.
Nya tips var flik 3 och 9. Där finns det ritningar, dock inte de jag söker. Får ringa lite imorgon. Nu har jag ju redan ritat och lämnat in situationsplanen för VA men om det skiljer mycket får jag väl lämna in en reviderad kopia.
 
Kostnad bygglov 29 464 kr.